Բարև ձեզ, ես Արամ Մկրտչյանն եմ Արևմտյան Հայաստանի վտարանդի կառավարության և Համահյկական վերնախորհրդի(SENAT )՝ իրավաքաղաքական նախաձեռնության հեղինկաը։ Սփյուռքի հաության սուբյեկտայնացումը, իմ և իմ թիմակիցների առաջնային խնդիրն է։ Արդյուք դուք ցանկանում եք ,որ կենսագործվի 1920թվականի դեկտեմբերի 10-ի Ազգերի Լիգայի կողմից ճանաչված Հայաստանի Հանրապետության 214 000 կմ քառ․ տարածքային իրավունքները ։
Արամ Մկրտչյան
Սեպտեմբեր 13, 2024
Քաղաքականություն
«Արևմտյան Հայաստանի վտարանդի կառավարության»… Տեր Աստված, ինչու՞ է այս ցեղակույտը այսքան դատարկ:
Չէ, չենք ցանկանում, որ կենսագործվի: Թեև կարող եք այս հարցը Սևանի սուզանավերի նավատորմի ծավակալի կամ Հայաստանի միջտիեզերական թռիչքների կազմակերպման բաժնի վարիչի հետ քննարկել այս հարցը:
Ես գիտեմ ,որ հայերեն գրող շատ տհասներ կան և դա ինձ չի զարմացնում։ Ձեզ մեծ ապագա է սպասում ,դուք շատ առաջ կգնաք։
Դուք ինձ շփոթում եք ձեր տհաս տոհմածառի ներկայացուցիչների հետ, պարոն վտարանդի՛: Իմ ներկան էլ, ապագան էլ մեծ է՝ արդյունքն է իմ խելացիության ու աշխատասիրության: Նախանձե՛ք:
Գրել էի՝ «Ձեզ մեծ ապագա է սպասում ,դուք շատ առաջ կգնաք»։ Այլ բան ունենք ասելու՞։
Հարգելիներս, խնդրում եմ վերջ տալ այս ապակառուցողական խոսույթը և տոգորվել խաղաղության ոգով։ Միայն համատեղ ջանքերի ներդրմամբ և փոխըմբռնմամբ է հնարավոր հասնել հայության լուսավոր ապագայի կերտմանը։ Եվ ի վերջո, վերևում բարձրյալ կա։ Նա է բոլորիս դատավորը!!!
Այո, համատեղ ջանքերով կարող ենք պետությունը և հայ հասարակությունը դուրս բերել այս խրոնիկ ճգնաժամից։
Ի՞նչ է նշանակում «Սփյուռք»։ Ո՞նց եք սահմանում ձեր խնդրո առարկան։ Ի՞նչ է նշանակում «սփյուռքի հայություն» հասկացությունը։ Ինչպիսի՞ որակական և քանակական բնութագրեր ունի այն։ Որո՞նք են այս հասկացության ծավալի մեջ ամրագրված էական հատկությունները, քանակական բնորոշիչներն ու որակները։ Գործնականում ինչպե՞ս է հնարավոր աշխատել աբստրակցիայի ֆանտաստիկ մեծ մակարդակ ունեցող նման հասկացության հետ, ինչպիսին «Սփյուռք»-ն է։ Ի՞նչ է նշանակում «Սփյուռքի հայության սուբյեկտայնացումը»։ Ի՞նչ իմաստ ունի նման խնդրի սահմանումը։ Արդյո՞ք գործնականում հնարավոր է Սփյուռքի կամ որևէ այլ հանրույթի կամ մարդկային միավորի սուբյեկտայնացման իրականացումը։ Եթե այո, ապա ինչպիսի՞ գործիքակազմով։ Ինչպե՞ս է սփյուռքը ներկայումս ներկայացվում տարբեր երկրներում, և ի՞նչ մեթոդներով եք գնահատում այս ներկայացվածությունը։ Ի՞նչ ներդրում կարող է սփյուռքի հայությունն ունենալ Հայաստանի Հանրապետության և այլ պետությունների հարաբերություններում։ Որո՞նք են այն հիմնական մարտահրավերները, որոնց հետ բախվում է սփյուռքի հայությունը իր քաղաքական ու մշակութային ինքնության պահպանման ճանապարհին։ Ինչպե՞ս է սփյուռքի հայությունը խթանում կամ փոխում տեղական քաղաքականությունն ու սոցիալական հարաբերությունները։ Ինչպե՞ս կարող է սփյուռքի հայությունն առավել արդյունավետ կերպով մասնակցել հայկական պետականության ամրապնդմանը։ Ինչպե՞ս եք գնահատում սփյուռքի հայության կրթական ու գիտական ներուժը և ի՞նչ քայլեր են ձեռնարկվում դրա պաշարները օգտագործելու համար։ Ինչպե՞ս եք բացատրում սփյուռքի հայության տնտեսական ներդրումը Հայաստանի տնտեսությունում և արդյո՞ք կան հատուկ ծրագրեր դրա ընդլայնման համար։ Կանոնակարգային առումով, ի՞նչ տեսակի աջակցություն է անհրաժեշտ սփյուռքի հայության կողմից՝ 1920-ի Ազգերի Լիգայի որոշման կյանքի կոչման համար։ 214 000 կմ² տարածքային իրավունքների ճանաչումը որքանո՞վ է իրատեսական։ Ո՞րն է այդ իրավունքների վերականգման իրատեսական ու գործնականում հնարավոր ճանապարհային քարտեզը։ Ո՞վքեր են լինել այդ ճանապարհային քարտեզի վրա հիմնվող առաքելության իրականացնողները։ Որո՞նք են պատմական փաստերը կամ երաշխիքները, որոնք կօգնեն հասնել 214 000 կմ² տարածքային իրավունքների ճանաչմանը։
Խնդրում եմ հանգմանալից կերպով պատասխանեք այս հարցերին, որպեսզի պատասխան մեկնաբանությունում նոր հարցեր ուղղեմ։
Բարև 1․Ի՞նչ է նշանակում «Սփյուռք»։
Սփյուռքը անհավաքականության արտահայտիչն է։ Բառացւորեն նշանակում է սփռված։
2․․Ի՞նչ է նշանակում «սփյուռքի հայություն» հասկացությունը։
Հայախոս և ոչ հայախոս բայց իրեն որպես հայ ճանաչող տարբեր սոցիալական,հասարակական,տնտեսական և քաղաքական աստիճան ներում գործող բայց մեծ հաշվով առանց ազգային և ժառանգական իրավունքի գերակայության շատ թե քիչ կայացած անհատների և կառույցների կոնգլոմերատ;
3․Ինչպիսի՞ որակական և քանակական բնութագրեր ունի այն։
Սփյուռքը ինքը որպես այդիսին զուրկ է որակներից քանի,որ այն անհավաքականություն է ։ Քանակական բնութագիր կարող է ձեռք բերել միայն այն դեպքում երբ կիրառում ենք «սփյուռքի հայություն» եզրույթը։ Սփյուռքահայությունը աշխարհում կարող է հասնել մինչև 12 մլն հայի։
6․Որո՞նք են այս հասկացության ծավալի մեջ ամրագրված էական հատկությունները, քանակական բնորոշիչներն ու որակները։
«Սփյուռքի հայությունը» ֆինանապես կայուն են, ունեն մեծ պոտենցիալ ։Առանցքային են Գերմանիայի,Ֆրանսիայի, Անգլիայի․ԱՄՆ-ի,ՌԴ-ի հայությունը։
7․Գործնականում ինչպե՞ս է հնարավոր աշխատել աբստրակցիայի ֆանտաստիկ մեծ մակարդակ ունեցող նման հասկացության հետ, ինչպիսին «Սփյուռք»-ն է։
Ախաշտել հնարավոր է միայն կոնկերտ երկների կոնկրետ անհատների և կառույցների հետ։
8․Ի՞նչ է նշանակում «Սփյուռքի հայության սուբյեկտայնացումը»։
Սփյուռքի հայությունը ցեղասպանության հետևանք է ։ Այսնինքն հայրենազրկված է ,գույքազրկված է բայց ունի ծառանգական իրավունք։ Այն կառույցը որը կներկայացնի ցեղասպանույթան զոհերի ժառանգների իրավունքը քաղաքական,իրավական ուղղություններում նա էլ կապահովի սուբյեկտայնացումը։
10․Արդյո՞ք գործնականում հնարավոր է Սփյուռքի կամ որևէ այլ հանրույթի կամ մարդկային միավորի սուբյեկտայնացման իրականացումը։
Այո հայությունը ունի բոլոր նախնական պայմանները և իմ թիմը այն մեծ դժվարությամբ իրականացնում է ։
11․Եթե այո, ապա ինչպիսի՞ գործիքակազմով։
2017թվականին մենք երկօրյա համագումարում հիմնադրեցինք Երևանում Համահյկական վերնախորհուրդը(Senat); Ընտրությունների (այս պահին ընտրությունները գնում են առցանց) միջոցով ձևավորել սենատ կազմված 501 սենատորներից։
13․Ինչպե՞ս է սփյուռքը ներկայումս ներկայացվում տարբեր երկրներում, և ի՞նչ մեթոդներով եք գնահատում այս ներկայացվածությունը։
«Սփյուռքահայություն» իրենց բնակության երկներում գործում են ըստ այդ երկների օրենքների,որոիցից մի մասը ակտիվ է սոցիալական, հասարակական ,քաղաքականապես, բիզնես, գիտական ոլորտներում։
14․ Ի՞նչ ներդրում կարող է սփյուռքի հայությունն ունենալ Հայաստանի Հանրապետության և այլ պետությունների հարաբերություններում։
կարող են հանդիսանալ կայուն կամուրջ Հայաստանի և իր բնակության երկրի իշխանության հետ։
15․Որո՞նք են այն հիմնական մարտահրավերները, որոնց հետ բախվում է սփյուռքի հայությունը իր քաղաքական ու մշակութային ինքնության պահպանման ճանապարհին։
Սփյուռքի հայությունը գտնվում է խորքային ճգնաժամի մեջ,ինքությունը պահպանելու միակ գրավականը ժառանգական իրավունքով հայենիք վերադառնալն է ։
16․Ինչպե՞ս է սփյուռքի հայությունը խթանում կամ փոխում տեղական քաղաքականությունն ու սոցիալական հարաբերությունները։
Սոցիալական հարթակները և համացանցի առկայությունը ամենաառանցքային խթանիչն է ։
17․Ինչպե՞ս կարող է սփյուռքի հայությունն առավել արդյունավետ կերպով մասնակցել հայկական պետականության ամրապնդմանը։
Վերականգնվում է ընտրելու և ընտրվելու իրավունքը։ ազգությամբ հայը պարտադիր ստանում է քաղաքացւիության իրավունք։
18․Ինչպե՞ս եք գնահատում սփյուռքի հայության կրթական ու գիտական ներուժը և ի՞նչ քայլեր են ձեռնարկվում դրա պաշարները օգտագործելու համար։
Կրթական և գիտական որակը միջինից բարձր է ։ Քայլերը որոնք արվում են դրանք ֆռագմենտար են և չեն լուծում սկզբունքային որևէ հարց։
19․Ինչպե՞ս եք բացատրում սփյուռքի հայության տնտեսական ներդրումը Հայաստանի տնտեսությունում և արդյո՞ք կան հատուկ ծրագրեր դրա ընդլայնման համար։
Հայստանի Հանրապետություը շահագռգռված չէ հատուկ ներդրումային ծրագեր ունենալու մեջ։
21․Կանոնակարգային առումով, ի՞նչ տեսակի աջակցություն է անհրաժեշտ սփյուռքի հայության կողմից՝ 1920-ի Ազգերի Լիգայի որոշման կյանքի կոչման համար։ 214 000 կմ² տարածքային իրավունքների ճանաչումը որքանո՞վ է իրատեսական։
Ընտրությունների միջոցով ձևավորել Համահայկական վերնախորհուրդը (Senat) ։Կազմել իրավական հանձնաժողով ևսկսել բանակցություններ Անգլիայի հետ։
22․Ո՞րն է այդ իրավունքների վերականգման իրատեսական ու գործնականում հնարավոր ճանապարհային քարտեզը։
ՀՀ ԱԺ ում վերականգնել արևմտահայության 12 պագամավորական մանդատը։ Սկսել աշխատանքներ Ազգերի Լիգայում Հայաստանի անդամակցության համար դրական քվեարկած երկների հետ ։
23․Ո՞վքեր են լինել այդ ճանապարհային քարտեզի վրա հիմնվող առաքելության իրականացնողները։
Ընտրված 501 սենատորները և նրանց գործընկերները։
24․Որո՞նք են պատմական փաստերը կամ երաշխիքները, որոնք կօգնեն հասնել 214 000 կմ² տարածքային իրավունքների ճանաչմանը։
Ազգերի Լիագյի ընդունած որոշումները,1987թ հունիսի 18 Երպոպական Խորհրդի «Հայկական հարցի քաղաքական լուծման »բանաձևը;ձեզ
Շնորհակալություն հարցերի համար ։Հարցերը շատ են և այդ պատճառով պատասխանում եմ սեղմ։ Հույսով ,որ գոնե այս հարց ու պատասխաանը հնարավորություն կտա ավելի մոտեցնել եզրերը։
Շնորհակալություն հարցերիս հանգամանալից պատասխանելու համար։
ուրախ եմ ,որ պատասխանները ընկալելի են
Հարգելի պարոն Արամ Մկրտչյան,
Ձեր սկսած գործն արդար է, ազնիվ և խիզախ: Ձեր նախաձեռնությանը մաղթում եմ հաջողություն և շուտափույթ իրականացում: