Vladimir Martirossyan
Օգոստոս 2, 2024
Քաղաքականություն

Ազգային նոր գաղափարախոսության մշակման անհրաժեշտությունը, որպես հայապահպանության և միջազգային ասպարեզում ամուր դիրքավորման բաղադրիչ

Հայաստանի ընթացիկ խնդիրների լուծման բանալին հասարակական-քաղաքական և նույնիսկ գիտության շատ գործիչներ տեսնում են պետական կառավարման, պաշտպանական և տնտեսության մոդելների, կրթական համակարգի և այլ ոլորտների վերափոխման մեջ։ Նշված ոլորտների խնդիրները, անխոս, հրատապ համակարգային լուծման կարիք ունեն, սակայն Հայաստանի և հայ ժողովրդի առջև ծառացած մարտահրավերների աղբյուրը առավել խորքային է և կրում է առավելապես բարոյահոգեբանական բնույթ։
Ընդհանուր ուղենիշի և արժեհամակարգի համակարգվածության բացակայության պայմաններում սեփական պատմության սխալ ընկալումը, զոհի կերպարի խորացումը, սեփական ու պետության ճակատագրի նկատմամբ հավաքական պատասխանատվության բացակայությունը, փոխադարձ հանդուրժողականության ցածր մակարդակը՝ համեմված զանգվածային pop-մշակույթի ցածր մակարդակով խորացնում են բարոյահոգեբանական մարտահրավերները և անիմաստ դարձնում մյուս բարեփոխումները, քանզի առանց ամուր հիմքի ցանկացած փոփոխություն կրում է ժամանակավոր բնույթ, իսկ դրա ՕԳԳ-ն ունի նվազման միտում։
Վերոնշյալ ուղենիշ կարող է ծառայել այնպիսի ազգային գաղափարախոսության մշակումը, որը հիմնված կլինի ինչպես պատմությունց քաղած դասերի, այնպես էլ ժամանակակից հայության պահանջների, հայկական և համաշխարհային քաղաքակրթության ձեռքբերումների վրա։

Մեկնաբանություններ

15 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Artur Aristakesyan

Բանավեճի և զրույցի բավականին հատկանշական մեկնարկ եք տվել։ Հետարքիր կլիներ ընթերցել առավել մանրամասն, որոնք են Ձեր կարծիքով այն հիմնական դրույթները, որոնց վրա պետք է հիմնված լինի նոր ազգային գաղափարախոսությունը (եթե հնարավոր է նշեք դրանք հերթականությամբ և ըստ առաջնահերթության ու կարևորության)։

Artur Aristakesyan

Շնորհակալություն պատասխանի համար Վլադիմիր ջան։
Համաձայն եմ Ձեր կողմից նշված հիմնական դրույթների հետ, վերջիներս թերևսթեև բավականին պարզ են առաջին հայացքից բայց հիմնարար են։ Ցավոք մարդկության պատմությունը ապացուցում է, որ հասարակությունը ոչ միշտ է հետևում դրանց։

Artur Aristakesyan

Ինչ վերաբերում է իմ տեսակետին քննարկվող հարցի վերաբերյալ, կփորձեմ մի շարք հարցերով ձևավակերպեմ այն հիմնական դրույթները, որոնց շուրջ կարող է ընթանալ մեր զրույց- բանավեճը։
Այսպես օրինակ, որպես նոր ձևավակերպվող գաղափարախոսության կրող մենք դիտարկում ենք քաղաքացուն(անկախ վերջինիս ազգությունից, ծագումից և կրոնից) թե հիմնական շեշտը դնում ենք ազգային պատկանելիության, պատմական ժառանգության, և կրոնի պատկանելիության վրա։
Գաղափարախոսության հիմքում դրվում է անհատի կապը, բնակությունը հայրենիքում թե ոչ։
Ինչու ոչ, նոր կառուցվող հասարակական կարգում առավել կարևորություն տրվում է անհատին և ոգևորվում է ինդիվիդուալիզմը, թե շեշտադրում է կատարվում հանրության, որպես ընդհանուր օրգանիզմի բարեկեցությանը։
Կան ևս մի շարք հարցեր, կառաջարկեի քայլ առ քայլ շարժվենք առաջ մեր բանավեճում)))
Ինչ վերաբերում է մեր դիալոգին, վստահ եմ, կարճ ժամանակ անց այն կդադարի դիալոգ լինել և կվերածվի բավականին հետարքիր բանավեճի մի շարք մասնակիցներով, քանի որ Ձեր կողմից ընտրված թեման ոչ միայն խիստ կարևոր է այլ նաև արդիական։

Artur Aristakesyan

Միանշանակ համաձայն եմ, այստեղ իմ կարծքիով խնդիրը կայանում է նրանում, որ ընդունված պատկերացում և տեսանկյուն կա դիտարկելու սփյուռքը իբրև մեկ միատարր օրգանիզմ, մինչ Սփյուռքը, որպես այդպիսին բավականին բազմատարր է և ինչը առավել կարևոր է ոչ համակարգված։ Չկա համընդհանուր գործողությունների, միավորումների և կազմակերպությունների կառավարման և ուղորդման մեխանիզմ։

Valeri Mirzoyan

Մինչև նոր գաղափարախոսության ստեղծման խնդիր դնել կարծում եմ ճիշտ կլինի հասկանալ ընդհանրապես նախորդ գաղափարախոսությունների (եթե այդպիսիք կան) բնույթը, պարզել, թե որոնք են դրանց թերացումները, խնդիրները և ներքին հակասությունները, գնահատել դրանց վերաիմաստավորման, վերարժևորման դեպքում ամբողջական կամ մասնակիորեն կիրառելու հնարավորությունները կամ հասկանալ դրանք սկզբունքորեն մերժելու պատճառները։ Առանց նախորդների կամ եղածի նկատմամբ քննադատական մոտեցման հնարավոր չէ կառուցարկել նոր գաղափարախոսություն, որը ենթադրաբար պետք է զերծ լինի նախորդների խնդիրներից կամ դրանք պարունակի իր մեջ արդեն լուծված տարբերակով։

Valeri Mirzoyan

Միևնույն ժամանակ, կարծում եմ, շատ կարևոր է նաև այն հարցը, թե ովքեր պետք է իրականացնեն գաղափարախոսության ստեղծման, ձևավորման, լրամշակման կամ վերափոխման աշխատանքները։ Սա սկզբունքային նշանակություն ունի, քանի որ նման պրոցեսում ներգրաված յուրաքանչյուր ոք բերում է իր նախապաշարմունքները, համոզմունքները և գաղափարախոսության մասին սուբյեկտիվ պատկերացումները։ Ինչպե՞ս անել, որ չկրկնվեն արատավոր ու խնդրահարույց պրակտիկաները և չներկայանան նոր հագուստի տեսքով։ Չէ որ ցանկացած լավ գաղափար կարելի է իրականացնել վատագույն կերպով և հակառակը։

Աշոտ Հարությունյան

Ընդամենը անհրաժեշտ է ընդունել, որ Նժդեհի իմաստասիրական մտքերը պատմության բոլոր փորձադաշտերով անցած են և կարիք կա այն որոշ տեղերում արդիականացնել։ Ասենք ԱՄՆ-ում սահմանադրություն չեն փոխում , այլ կատարում են հավելում․․․

Վերջին զրույցները

Aram Hamparian

Ողջույն, ես Ամերիկայի Հայ Դատի գրասենյակի տնօրեն Արամ Համբարյանն եմ:

3 մեկնաբանություն
1 հավանում

Սփյուռքի համայնքներ

Hrachya Bakunts

Պետական երկրորդ լեզու

8 մեկնաբանություն

Հայաստան

Hrachya Bakunts

Պատերազմ

7 մեկնաբանություն

Պատերազմ, հակամարտություններ և անվտանգություն

Արամ Մկրտչյան

ՍՓՅՈՒՌՔ

11 մեկնաբանություն
1 հավանում

Քաղաքականություն

Արմեն Մխիթարյան

Տեղեկատվական անվտանգության մասին

0 մեկնաբանություն
1 հավանում

Գիտություն, տեխնոլոգիաներ և նորարարություն

Samvel Martirosyan

Ողջույն, ես տեղեկատվական անվտանգության մասնագետ Սամվել Մարտիրոսյանն եմ: Արի՛ խոսենք

15 մեկնաբանություն
9 հավանում

Գիտություն, տեխնոլոգիաներ և նորարարություն

Դավիթ Ավետիսյան

Արտաքին քաղաքականություն և տնտեսություն

3 մեկնաբանություն
3 հավանում

Հայաստան

Hrachya Bakunts

Հայաստան

2 մեկնաբանություն

Հայաստան