հարց 1. կրթության բնագավառում ինչպիսի՞ ծրագրեր են իրականացվում՝ տեղի ունեցող 5–րդ արդյունաբերական հեղափոխությանը համապատասխան։
հարց 2. համաձա՞յն եք,որ կրթությունը ամբողջական բարեփոխումների կարիք ունի թե՛ ՀՀ–ում և թե՛ ամբողջ աշխարհում։
հարց 3. ի՞նչ կարող է ակնկալել այս նախաձեռնության կազմակերպիչներից և մասնակիցներից՝ կրթության ոլորտում բարեփոխումներ իրականացնող թիմը։
Ես այլևս չեմ կարողանում «կրթություն» բառը լսել: Բոլորը իրենց կիրթ են համարում ու բարձունքից խորհուրդներ բաժանում «անկիրթներին»: Ազատ ու մատչելի անսպառ հնարավորություններ կան Համացանցում որևէ կայսերական լեզվի տիրապետելու դեպքում: Բայց դա անիմաստ է, եթե կրթվելը չի բերում բարեկեցության, իսկ այն չի՛ բերում Հայաստանում: Տաքսիի ցանկացած վարորդ, մատնահարդար ու խորոված շուռ տվող շատ ավելի մեծ եկամուտ է ստանում, քան ուսուցիչը, ճարտարագետն ու գիտնականը:
Առաջնային խնդիրը մարդկանց որևէ աշխատանքով ապահովելն է ու տնտեսական մեխանիզմեր ստեղծելը, որ կիրթը իրեն մարդավայել զբաղմունք գտնի: Այս խնդրի լուծման համար մեկ արգելքը Սփուռքի գոյությունն է: Քանի հայերը ամոթալի չեն համարում անկախ Հայաստանի գոյության պայմաններում արտերկրում ապրելը, ոչինչ չի ստացվի: Ինչու՞ մի կյանք ծախսել Հայաստանում հաջողության հասնելու համար, եթե կարելի է տարատեսակ միջոցներով հասնել ավելի հարուստ երկրներ ու շատ արագ ու պակաս ջանքերով անհամեմատ բարեկեցիկ կյանքով ապրել:
Հարց 1. Ի՞նչ ծրագրեր են իրականացվում կրթության ոլորտում տեղի ունեցող 5-րդ արդյունաբերական հեղափոխությանը համապատասխան։
5-րդ արդյունաբերական հեղափոխությանը համահունչ կրթության ոլորտում իրականացվող ծրագրերը կենտրոնացած են առաջադեմ տեխնոլոգիաների ինտեգրման և ժամանակակից աշխատուժի զարգացող կարիքների վրա: Հիմնական ծրագրերը ներառում են.
1. Թվային գրագիտություն և կոդավորում. թվային գրագիտության և կոդավորման հմտությունների ներդրում վաղ կրթական մակարդակներից՝ ուսանողներին պատրաստելու համար տեխնոլոգիայի վրա հիմնված աշխարհին:
2. Արհեստական ինտելեկտ (AI) և տվյալների վերլուծություն. AI-ի և տվյալների վերլուծության ընդգրկում ուսումնական ծրագրի մեջ՝ օգնելու ուսանողներին հասկանալ և աշխատել այս տեխնոլոգիաների հետ:
3. Անհատականացված ուսուցման հարթակներ. կիրառում է հարմարվողական ուսուցման տեխնոլոգիաներ, որոնք հարմարեցնում են կրթական փորձը՝ հիմնվելով ուսանողների անհատական կարիքների և ուսուցման ոճերի վրա:
4. STEM և STEAM Կրթություն. շեշտը դնելով գիտության, տեխնոլոգիայի, ճարտարագիտության և մաթեմատիկայի վրա (STEM), ինչպես նաև արվեստների (STEAM) ավելացում՝ ստեղծագործելու և նորարարության խթանման համար:
5. Նախագծի վրա հիմնված և փորձառական ուսուցում. Ծրագրի վրա հիմնված ուսուցման և իրական աշխարհի խնդիրների լուծման միջոցառումների իրականացում
գործնական հմտություններ և քննադատական մտածողություն զարգացնելու համար:
ավելի լայն լսարանին հասնելու և ուսուցման տարբեր նախապատվություններ տեղավորելու համար:6. Օնլայն և հիբրիդային ուսուցման մոդելներ. կրթության հասանելիության ընդլայնում առցանց և հիբրիդ ուսուցման միջավայրերի միջոցով
Հարց 2. Համաձա՞յն եք, որ կրթությունը ամբողջական բարեփոխումների կարիք ունի ինչպես ՀՀ-ում, այնպես էլ ողջ աշխարհում:
Այո, գլոբալ կրթական համակարգերը, այդ թվում՝ Հայաստանում (ՀՀ), բարեփոխումների կարիք ունեն՝ ներկա և ապագա հասարակության և տնտեսական կարիքներին ավելի լավ համապատասխանեցնելու համար: Ամբողջական բարեփոխումները անհրաժեշտ են մի քանի պատճառներով.
1. Տեխնոլոգիական առաջընթացին հարմարվելը. Կրթական համակարգերը պետք է ինտեգրեն նոր տեխնոլոգիաները և պատրաստեն ուսանողներին արագ փոփոխվող աշխատաշուկային, որը ազդում է ավտոմատացման և թվայնացման վրա:
2. Մատչելիության և արդար հավասարության (equity) բարելավում. Բարեփոխումները կարող են վերացնել որակյալ կրթության հասանելիության անհավասարությունը և ապահովել, որ բոլոր ուսանողները ունենան հավասար հնարավորություններ՝ անկախ նրանց ծագումից:
3. Քննադատական հմտությունների խթանում. Կրթությունը պետք է ավելի շատ կենտրոնանա քննադատական մտածողության, կրեատիվության և խնդիրներ լուծելու հմտությունների զարգացման վրա, այլ ոչ թե բացառապես տեղեկատվություն անգիր անելու:
4. Ուսումնական ծրագրերի թարմացում. Ուսումնական ծրագրերը պետք է թարմացվեն՝ ներառելով համապատասխան առարկաներ և հմտություններ, որոնք արտացոլում են ժամանակակից մարտահրավերներն ու հնարավորությունները:
5. Ուսուցիչների վերապատրաստման ծրագրերի արդիականացում. Համապարփակ բարեփոխումները պետք է ներառեն ներդրում մանկավարժների մասնագիտական զարգացման մեջ՝ նրանց զինելու ժամանակակից դասավանդման մեթոդների ներդրման համար անհրաժեշտ գործիքներով և գիտելիքներով:
Հարց 3. Կրթության ոլորտում բարեփոխումներ իրականացնող թիմն ի՞նչ կարող է ակնկալել այս նախաձեռնության կազմակերպիչներից և մասնակիցներից։
Կրթական բարեփոխումներ իրականացնող թիմը կազմակերպիչներից և մասնակիցներից կարող է ակնկալել հետևյալը.
1. Աջակցություն և համագործակցություն. շահագրգիռ կողմերի ակտիվ աջակցություն և համագործակցություն, ներառյալ պետական մարմինները, կրթական հաստատությունները և համայնքային կազմակերպությունները, հաջող իրականացումն ապահովելու համար:
2. Հստակ հաղորդակցություն. Թափանցիկ և հստակ հաղորդակցություն բարեփոխումների նպատակների, գործընթացների և ակնկալվող արդյունքների մասին՝ նպաստելու բոլոր ներգրավվածների միջև փոխըմբռնմանը և համաձայնությանը:
3. Ռեսուրսների բաշխում. ռեսուրսների համարժեք բաշխում, ներառյալ ֆինանսավորումը, տեխնոլոգիաները և անձնակազմը, առաջարկվող փոփոխություններն արդյունավետորեն իրականացնելու համար:
4. Հետադարձ կապ և հարմարվողականություն. մասնակիցների և շահագրգիռ կողմերի կառուցողական արձագանքը
մարտահրավերները բացահայտելու և բարեփոխումների նախաձեռնությունները բարելավելու համար անհրաժեշտ ճշգրտումներ կատարելու համար:
ապահովելու համար, որ դրանք բավարարում են զարգացող կրթական կարիքները և հասնում են ցանկալի արդյունքների:5. Շարունակական բարելավման հանձնառություն. բարեփոխումների շարունակական գնահատման և կատարելագործման պարտավորություն
Շնորհակալ եմ լիարժեք պատասխանի համար։
հարց 1․ պատասխան 1. մեր սեփական փորձից և հետազոտություններից ելնելով,պատասխանում նշված կետերը,որոնք իհարկե գրավիչ են, կամ չեն իրականացվում,կամ իրականացվում են ոչ լիարժեք։
հարց 2. պատասխան 2.ամբողջությամբ համաձայն եմ և նույն տրամաբանությամբ էլ առաջնորդվում ենք։
հարց 3. պատասխան 3. ինչպե՞ս կամ ինչի՞ց սկսել,եթե մեր թիմը պատրաստակամ է բոլոր 5 կետերը իրականացնելու գործում։նշեմ,որ նշվածներից 3 տարբերակ արդեն իսկ փորձել ենք և ստացել բացասական պատասխան։
Նշված հարցերի համատեքստում խիստ հետաքրքրական է «Հայաստանի Հանրապետության կրթության մինչև 2030 թվականի զարգացման պետական ծրագիր»-ը, որտեղ կետերից մեկը, օրինակ, վերաբերում է քննադատական մտածողության ու քննադատական կրթության խթանմանը։ Ի՞նչ բովանդակություն պետք է հասկանանք քննադատականության տակ։ Քննադատականության ինչպիսի՞ հայեցակարգի/երի վրա պետք է հիմնված լինի կրթության զարգացման ծրագիրը։ Որո՞նք են հանրակրթությունում քննադատականության խթանման գործիքակազմերը ու մեթոդները։ Սրանք հարցեր են, որոնք «կրթություն» լայն հասկացության բոլոր բաղադրիչների բովանդակության առնչությամբ պետք է հնչեցնել ու ստանալ հստակ պատասխաններ։ Այս իմաստով քննադատականությունը պետք է մեկնարկի հենց այստեղից։