Պետրոս Բալյան
Օգոստոս 1, 2024
Կրթություն

Կրթությունը որպես հիմք

հարց 1. կրթության բնագավառում ինչպիսի՞ ծրագրեր են իրականացվում՝ տեղի ունեցող 5–րդ արդյունաբերական հեղափոխությանը  համապատասխան։

հարց 2. համաձա՞յն եք,որ կրթությունը ամբողջական բարեփոխումների կարիք ունի թե՛ ՀՀ–ում և թե՛ ամբողջ աշխարհում։

հարց 3. ի՞նչ կարող է ակնկալել այս նախաձեռնության կազմակերպիչներից և մասնակիցներից՝ կրթության ոլորտում բարեփոխումներ իրականացնող թիմը։

Մեկնաբանություններ

4 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
hayastantsi

Ես այլևս չեմ կարողանում «կրթություն» բառը լսել: Բոլորը իրենց կիրթ են համարում ու բարձունքից խորհուրդներ բաժանում «անկիրթներին»: Ազատ ու մատչելի անսպառ հնարավորություններ կան Համացանցում որևէ կայսերական լեզվի տիրապետելու դեպքում: Բայց դա անիմաստ է, եթե կրթվելը չի բերում բարեկեցության, իսկ այն չի՛ բերում Հայաստանում: Տաքսիի ցանկացած վարորդ, մատնահարդար ու խորոված շուռ տվող շատ ավելի մեծ եկամուտ է ստանում, քան ուսուցիչը, ճարտարագետն ու գիտնականը:

Առաջնային խնդիրը մարդկանց որևէ աշխատանքով ապահովելն է ու տնտեսական մեխանիզմեր ստեղծելը, որ կիրթը իրեն մարդավայել զբաղմունք գտնի: Այս խնդրի լուծման համար մեկ արգելքը Սփուռքի գոյությունն է: Քանի հայերը ամոթալի չեն համարում անկախ Հայաստանի գոյության պայմաններում արտերկրում ապրելը, ոչինչ չի ստացվի: Ինչու՞ մի կյանք ծախսել Հայաստանում հաջողության հասնելու համար, եթե կարելի է տարատեսակ միջոցներով հասնել ավելի հարուստ երկրներ ու շատ արագ ու պակաս ջանքերով անհամեմատ բարեկեցիկ կյանքով ապրել:

Irina Ghazazyan

Հարց 1. Ի՞նչ ծրագրեր են իրականացվում կրթության ոլորտում տեղի ունեցող 5-րդ արդյունաբերական հեղափոխությանը համապատասխան։

5-րդ արդյունաբերական հեղափոխությանը համահունչ կրթության ոլորտում իրականացվող ծրագրերը կենտրոնացած են առաջադեմ տեխնոլոգիաների ինտեգրման և ժամանակակից աշխատուժի զարգացող կարիքների վրա: Հիմնական ծրագրերը ներառում են.

1. Թվային գրագիտություն և կոդավորում. թվային գրագիտության և կոդավորման հմտությունների ներդրում վաղ կրթական մակարդակներից՝ ուսանողներին պատրաստելու համար տեխնոլոգիայի վրա հիմնված աշխարհին:
2. Արհեստական ​​ինտելեկտ (AI) և տվյալների վերլուծություն. AI-ի և տվյալների վերլուծության ընդգրկում ուսումնական ծրագրի մեջ՝ օգնելու ուսանողներին հասկանալ և աշխատել այս տեխնոլոգիաների հետ:
3. Անհատականացված ուսուցման հարթակներ. կիրառում է հարմարվողական ուսուցման տեխնոլոգիաներ, որոնք հարմարեցնում են կրթական փորձը՝ հիմնվելով ուսանողների անհատական ​​կարիքների և ուսուցման ոճերի վրա:
4. STEM և STEAM Կրթություն. շեշտը դնելով գիտության, տեխնոլոգիայի, ճարտարագիտության և մաթեմատիկայի վրա (STEM), ինչպես նաև արվեստների (STEAM) ավելացում՝ ստեղծագործելու և նորարարության խթանման համար:
5. Նախագծի վրա հիմնված և փորձառական ուսուցում. Ծրագրի վրա հիմնված ուսուցման և իրական աշխարհի խնդիրների լուծման միջոցառումների իրականացումգործնական հմտություններ և քննադատական ​​մտածողություն զարգացնելու համար:
6. Օնլայն և հիբրիդային ուսուցման մոդելներ. կրթության հասանելիության ընդլայնում առցանց և հիբրիդ ուսուցման միջավայրերի միջոցով
ավելի լայն լսարանին հասնելու և ուսուցման տարբեր նախապատվություններ տեղավորելու համար:

Հարց 2. Համաձա՞յն եք, որ կրթությունը ամբողջական բարեփոխումների կարիք ունի ինչպես ՀՀ-ում, այնպես էլ ողջ աշխարհում:

Այո, գլոբալ կրթական համակարգերը, այդ թվում՝ Հայաստանում (ՀՀ), բարեփոխումների կարիք ունեն՝ ներկա և ապագա հասարակության և տնտեսական կարիքներին ավելի լավ համապատասխանեցնելու համար: Ամբողջական բարեփոխումները անհրաժեշտ են մի քանի պատճառներով.

1. Տեխնոլոգիական առաջընթացին հարմարվելը. Կրթական համակարգերը պետք է ինտեգրեն նոր տեխնոլոգիաները և պատրաստեն ուսանողներին արագ փոփոխվող աշխատաշուկային, որը ազդում է ավտոմատացման և թվայնացման վրա:
2. Մատչելիության և արդար հավասարության (equity) բարելավում. Բարեփոխումները կարող են վերացնել որակյալ կրթության հասանելիության անհավասարությունը և ապահովել, որ բոլոր ուսանողները ունենան հավասար հնարավորություններ՝ անկախ նրանց ծագումից:
3. Քննադատական ​​հմտությունների խթանում. Կրթությունը պետք է ավելի շատ կենտրոնանա քննադատական ​​մտածողության, կրեատիվության և խնդիրներ լուծելու հմտությունների զարգացման վրա, այլ ոչ թե բացառապես տեղեկատվություն անգիր անելու:
4. Ուսումնական ծրագրերի թարմացում. Ուսումնական ծրագրերը պետք է թարմացվեն՝ ներառելով համապատասխան առարկաներ և հմտություններ, որոնք արտացոլում են ժամանակակից մարտահրավերներն ու հնարավորությունները:
5. Ուսուցիչների վերապատրաստման ծրագրերի արդիականացում. Համապարփակ բարեփոխումները պետք է ներառեն ներդրում մանկավարժների մասնագիտական ​​զարգացման մեջ՝ նրանց զինելու ժամանակակից դասավանդման մեթոդների ներդրման համար անհրաժեշտ գործիքներով և գիտելիքներով:

Հարց 3. Կրթության ոլորտում բարեփոխումներ իրականացնող թիմն ի՞նչ կարող է ակնկալել այս նախաձեռնության կազմակերպիչներից և մասնակիցներից։

Կրթական բարեփոխումներ իրականացնող թիմը կազմակերպիչներից և մասնակիցներից կարող է ակնկալել հետևյալը.

1. Աջակցություն և համագործակցություն. շահագրգիռ կողմերի ակտիվ աջակցություն և համագործակցություն, ներառյալ պետական ​​մարմինները, կրթական հաստատությունները և համայնքային կազմակերպությունները, հաջող իրականացումն ապահովելու համար:
2. Հստակ հաղորդակցություն. Թափանցիկ և հստակ հաղորդակցություն բարեփոխումների նպատակների, գործընթացների և ակնկալվող արդյունքների մասին՝ նպաստելու բոլոր ներգրավվածների միջև փոխըմբռնմանը և համաձայնությանը:
3. Ռեսուրսների բաշխում. ռեսուրսների համարժեք բաշխում, ներառյալ ֆինանսավորումը, տեխնոլոգիաները և անձնակազմը, առաջարկվող փոփոխություններն արդյունավետորեն իրականացնելու համար:
4. Հետադարձ կապ և հարմարվողականություն. մասնակիցների և շահագրգիռ կողմերի կառուցողական արձագանքըմարտահրավերները բացահայտելու և բարեփոխումների նախաձեռնությունները բարելավելու համար անհրաժեշտ ճշգրտումներ կատարելու համար:
5. Շարունակական բարելավման հանձնառություն. բարեփոխումների շարունակական գնահատման և կատարելագործման պարտավորություն
ապահովելու համար, որ դրանք բավարարում են զարգացող կրթական կարիքները և հասնում են ցանկալի արդյունքների:

Davit Akelyan

Նշված հարցերի համատեքստում խիստ հետաքրքրական է «Հայաստանի Հանրապետության կրթության մինչև 2030 թվականի զարգացման պետական ծրագիր»-ը, որտեղ կետերից մեկը, օրինակ, վերաբերում է քննադատական մտածողության ու քննադատական կրթության խթանմանը։ Ի՞նչ բովանդակություն պետք է հասկանանք քննադատականության տակ։ Քննադատականության ինչպիսի՞ հայեցակարգի/երի վրա պետք է հիմնված լինի կրթության զարգացման ծրագիրը։ Որո՞նք են հանրակրթությունում քննադատականության խթանման գործիքակազմերը ու մեթոդները։ Սրանք հարցեր են, որոնք «կրթություն» լայն հասկացության բոլոր բաղադրիչների բովանդակության առնչությամբ պետք է հնչեցնել ու ստանալ հստակ պատասխաններ։ Այս իմաստով քննադատականությունը պետք է մեկնարկի հենց այստեղից։

Վերջին զրույցները

Eduard Abrahamyan

Ողջույն, ես Էդուարդ Աբրահամյանն եմ, ԱՀԻ ավագ գիտաշխատող (Հայաստան), UCL համալսարանի դասախոս (Մեծ Բրիտանիա):

0 մեկնաբանություն

Պատերազմ, հակամարտություններ և անվտանգություն

Armagora

Անվտանգություն, պաշտպանություն, արտաքին քաղաքականություն

0 մեկնաբանություն

Պատերազմ, հակամարտություններ և անվտանգություն

Դավիթ Ավետիսյան

ՀԱՅԱՍՏԱՆ Ե ՍՓՅՈՒՌՔ

1 մեկնաբանություն

Հասարակություն

Armagora

Հայաստան-Սփյուռք. առանցքային հիմնախնդիրներ

0 մեկնաբանություն

Սփյուռքի համայնքներ

Karine Sargsyan

Ողջույն, ես Կարինե Սարգսյանն եմ՝ բժիշկ-գենետիկ, գիտնական, ֆուտուրիստ։

22 մեկնաբանություն
1 հավանում

Առողջապահություն և ժողովրդագրություն

Armagora

5 հարց առողջապահության վերաբերյալ

0 մեկնաբանություն

Առողջապահություն և ժողովրդագրություն

Էրիկ Շահնազարյան

Հայկական ինքնության առանձնահատկությունները

0 մեկնաբանություն
1 հավանում

Մշակույթ և ինքնություն